Bekende gezichten slaan nieuwe weg in

Bekende gezichten slaan nieuwe weg in

Onlangs heeft René van der Lee na 9 jaar besloten om een nieuwe uitdaging aan te gaan. In plaats van alleen zijn plaats op te vullen, is er een Salesteam van 3 personen opgericht, dat de relaties met al onze bestaande en nieuwe klanten gaat waarborgen. Verfrissende aanpak, zo’n Salesteam, dus wij wilde wel eens meer weten van hun plannen.

Rene heeft inmiddels afscheid genomen van Easyflex. Daar ontstond wel een gat dat moest worden opgevuld. Astrid Roovers (al 3 jaar bekend bij klanten als Accountmanager) zag hier een mooie uitdaging voor haarzelf en wilde zich gaan richten op het benaderen van nieuwe klanten. En gezien hun kennis van de klanten, van Easyflex, maar ook hun klantgerichte houding, was het al snel duidelijk dat Birgit van der Linden en Irma Kuijf de aangewezen personen waren om Astrid te gaan ondersteunen en samen een Salesteam te gaan vormen. Wij gingen op pad om dit nieuwe Salesteam te leren kennen en hun plannen voor de komende tijd te ontdekken.

Kunnen jullie jezelf even kort voorstellen en je rol binnen het team beschrijven?
Astrid: “De afgelopen 3 jaar heb ik met veel plezier als Accountmanager bij Easyflex gewerkt. Dit ga ik nu overdragen aan Birgit en Irma omdat ik me meer ga richten op het benaderen van nieuwe klanten. Maar doordat we nu een team vormen, betekent dit wel dat ik bij de bestaande klanten betrokken blijf. Natuurlijk wel iets meer op de achtergrond, omdat Birgit en Irma het eerste aanspreekpunt worden.“

Birgit: “Ik werk nu 3,5 jaar bij Easyflex op het Service Center. Daarnaast ben ik altijd actief betrokken geweest bij projecten zoals Documentmanagement en Easyflex Planning. Vanaf 1 februari vorm ik samen met Astrid en Irma het nieuwe salesteam. Binnen dit team ga ik mij vooral focussen op de bestaande klanten en neem ik dus een stukje accountmanagement over van Astrid. Op het Service Center bestaat het klantcontact met name uit vragen of problemen waar je in dagelijkse werkzaamheden tegenaan loopt. Als Sales Consultant hoop ik een adviserende rol te kunnen bieden in grotere vraagstukken binnen een organisatie.”

Irma: “Vier jaar geleden ben ik bij Easyflex begonnen op het Service Center. Vanaf dat moment heb ik ontzettend veel geleerd over het uitzenden, de CAO’s en wet- en regelgeving en uiteraard de applicatie Easyflex. Sinds oktober 2014 verzorg ik de implementaties van startende klanten. Door de combinatie met het Salesteam heb ik contact met onze klanten vanaf het moment dat er gekozen is voor Easyflex en daarna!”

Wat gaat de (toekomstige) klant hiervan merken?
“Er staat altijd iemand klaar voor de klant. Doordat we als team werken, kunnen we klanten sneller helpen. En omdat we ons samen meer gaan focussen op de relatie met onze klanten, verwachten we dat we een nóg beter beeld krijgen van de ideeën en ontwikkelingen bij de klant en in de markt. We vinden het belangrijk om onze klanten echt als partner te zien. We streven er dan ook naar om regelmatig bij de klant te zijn en samen het gesprek aan te gaan. Zodat we iets van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen helpen.”

Waar willen jullie je op richten voor 2016? 
“Net zoals in 2015 zullen we regelmatig bij onze klanten te vinden zijn. Ook gaan we onze klanten blijven betrekken bij de ontwikkeling van bepaalde features. Dat hebben we in 2015 bijvoorbeeld gedaan bij Easyflex Planning en de WAS. Hier leren we ontzettend veel van en het is een check voor ons of we op de goede weg zitten. Verder hebben we nog wel heel veel doelen, waar we het komende jaar graag persoonlijk meer over komen vertellen.”

Wat zien jullie als de grootste uitdaging?
“Bij een nieuw team en wisseling van functies ontstaan er altijd een heleboel leuke nieuwe ideeën. De grootste uitdaging voor ons is om goed te kijken waar we het meeste verschil kunnen maken.”

Waar kijken jullie het meeste naar uit in 2016?
“We kijken er alledrie naar uit om deze nieuwe functies te ontdekken en omdat we de vrijheid krijgen om deze te vormen, kunnen we hier ook echt op een frisse manier invulling aan geven. En om alle klanten tijdens dat proces nog beter te leren kennen natuurlijk!”

Nieuwsbrief