Nieuw in Easyflex: Automatisch matchen
Hoera we kunnen er weer één melden; een veelgevraagde wens van onze klanten die is gerealiseerd! Vanaf nu is het mogelijk om een ‘Matching’ vooraf in te plannen, waardoor de match op het gewenste moment automatisch start én je de resultaten direct in je mailbox ontvangt.
Deze superhandige functionaliteit ken je al van onze overzichten en is nu gerealiseerd voor Matching.
Ben je nog niet bekend met ‘Matching’?
Met ‘Matching’ genereer je lijsten van flexwerkers, relaties, aanvragen of contactpersonen die aan bepaalde criteria voldoen. Bijvoorbeeld alle flexwerkers die in een bepaalde fase zitten, alle relaties die de factuur per e-mail ontvangen, of alle aanvragen van een bepaalde relatiebeheerder. Ook bepaal je met ‘Matching’ zelf welke aanvullende informatie je wilt zien van dit resultaat.
Stel dat je een match maakt van alle flexwerkers in fase A; je wilt misschien alleen de namen zien, of de NAW-gegevens, de relatie waar de flexwerkers tewerkgesteld zijn, of zelfs de einddatum van de arbeidsovereenkomst.
Automatisch matchen? Vertel!
Voorheen moest je een match altijd zelf handmatig starten op het moment dat je de actuele resultaten wilde opvragen. Dit is vanaf nu dus niet meer nodig! Je maakt één keer de match aan, waarbij je helemaal zelf de criteria bepaalt en welke uitvoerkolommen nodig zijn. Vervolgens stel je eenmalig in dat je de desbetreffende match bijvoorbeeld wekelijks op dinsdagochtend om 09.00 uur wilt hebben. Het enige dat jij dan nog hoeft te doen, is op dinsdagochtend het rapport of exportbestand ophalen uit Easyflex. Óf maak het jezelf helemaal makkelijk en stel in dat je het resultaat van de match in je mail wilt ontvangen!
Direct aan de slag? Volg deze stappen:
1. Maak een match aan in ‘Frontoffice > Matching’. Na het bepalen van de selectiecriteria, kies je via ‘Uitvoer samenstellen’ welke kolommen met informatie je wilt zien in het resultaat. Ben je nog niet bekend met ‘Matching’ en heb je meer hulp nodig bij deze stap? Kijk dan het online handboek.
2. Ga naar ‘Backoffice/Frontoffice > Overzichten’. Start hier het nieuwe overzicht ‘Ingeplande matches’. Kun je deze nog niet zien? Zorg dan eerst dat het overzicht beschikbaar gesteld wordt in ‘Beheer > Aansturing overzichten’. Selecteer daarna rechts onderin bij ‘Uitvoeren’ wanneer je wilt dat de match wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld wekelijks op dinsdagochtend om 09.00 uur.
3. Wil je het resultaat automatisch in je mailbox ontvangen? Dit stel je in onder ‘Gereed melden aan’. Daarnaast vind je de matchresultaten altijd terug in ‘Frontoffice > Exporteren en printen’. En natuurlijk in de module ‘Matching’ zelf. Dat is handig wanneer je bijvoorbeeld alle personen uit de match een e-mail wilt sturen, of voor alle personen Flexwrapp wilt activeren. Dit doe je dan met een ‘batch actie’ die je vanuit ‘Matching’ uitvoert.