Easyflex wederom trotse sponsor van de 40vanBreda

40vanBreda
Zondag 6 oktober is het weer zover: de 40vanBreda en de singelloop gaan van start! Easyflex is dit jaar wederom trotse sponsor van dit sportieve evenement. Het evenement belichaamt sportiviteit en goede doelen voor o.a. kinderen, wat wij erg belangrijk vinden in sponsoring. Tijdens dit evenement worden alle afstanden gelopen 5+10+21+4=40km) dus er is voor ieder wat wils!

Goede doelen
Al het geld wat opgehaald wordt tijdens de 40vanBreda wordt verdeeld in twee gelijke delen en uitgekeerd aan twee goede doelen:

  • Stichting Ushersyndroom:  is een netwerkorganisatie voor en door mensen met het Ushersyndroom. Het Ushersyndroom is een zeldzame erfelijke aandoening waarbij kinderen doof of slechthorend geboren worden. Uiteindelijk worden mensen met Ushersyndroom doof én blind. Stichting Ushersyndroom zamelt geld in voor met name wetenschappelijk onderzoek rondom deze erfelijke vorm van doofblindheid.
  • Driving Nurses: biedt zorg aan zwangeren, recent bevallen vrouwen en pasgeborenen in afgelegen gebieden in de Subsahara (Afrika). Hun missie is het terugdringen van moeder- en kindsterfte in Afrika door adequate hulp.

Zelf meedoen?
Wil je zelf ook meedoen aan hét sportieve evenement van Breda? Dat kan! Schrijf je dan nu (vóór 22 september) in voor de 40vanBreda via: https://40vanbreda.kentaa.com/

Tips
Enthousiast geworden? Hieronder volgen een aantal tips van onze Easyflexer Daniël die al eerder mee deed aan de 40vanBreda:

  • Als je net begonnen met lopen bent, bouw het rustig op. Er zijn op internet veel schema’s te vinden voor diverse doelen. Ook mensen die al wat fitter zijn moeten oppassen, de spieren in je benen moeten wennen en hardlopen is gevoelig voor blessures.
  • Ideaal is 2 tot 3 trainingen per week, maar loop niet meer dan 4 keer per week. De rust is ook net zo belangrijk.
  • Neem je smartphone mee en installeer Strava of Runkeeper. Je kunt dan achteraf zien wat je gelopen hebt en of je al vordering maakt. In Runkeeper is het ook mogelijk om intervallen in te stellen. Als het budget groter is dan is een hardloophorloge ook een aanrader.
  • Voor trainingen langer dan 5 km of als het erg warm is, neem altijd wat te drinken mee. Als je dit niet vast wilt houden, is een drankgordel een goed idee.
  • Stel een doel op voor jezelf, schrijf je bijvoorbeeld in voor een wedstrijd die over een paar maanden gehouden wordt.
  • Zoek een maatje om mee te lopen, dan kun je elkaar motiveren.
  • Koop niet al te dure merkkleding. Dit is vaak zonde van het geld. Alleen goede hardloopschoenen zijn belangrijk.
  • Wat langere afstanden lopen? Doe een sportmedische keuring. Vaak wordt dit (gedeeltelijk) vergoed door de zorgverzekeraar.