Behind the scenes: Team Digitale Handtekening
Het is zover, Easyflex Digitale Handtekening is live! De afgelopen tijd heb je regelmatig nieuws over Digitale Handtekening voorbij zien komen, maar wie zijn de mysterieuze heren achter het project? Robbert, Jürgen, Peter, Kay, Daniël en Minh vertellen over ‘The making of Digitale Handtekening’.
Even kort voorstellen: Wie had welke taak in het project?
Developers Kay en Daniël hadden als taak om Digitale Handtekening aan te sluiten op Easyflex en Documentmanagement. Robbert, Jürgen, Minh en Peter hadden de verantwoordelijk over de Digitale Handtekening service en integratie met Flexwrapp.
Wat is Digitale Handtekening?
Een digitale handtekening is het elektronische broertje van de klassieke geschreven handtekening. Hiermee ondertekenen jij en je flexwerkers gemakkelijk en snel documenten digitaal. Je hoeft geen documenten meer te printen, te verzenden, terug te krijgen, te archiveren en ondertussen tig keer je handtekening te zetten. Al deze administratieve rompslomp kun je dankzij de Digitale Handtekening letterlijk in de archiefkast stoppen.
Waar hebben jullie op gelet bij het ontwikkelen van Easyflex Digitale Handtekening?
Een simpel tekenproces en naadloze aansluiting op Easyflex waren de hoofdfocus tijdens het ontwikkelen van Digitale Handtekening. Om het tekenproces zo simpel mogelijk te houden hebben we het proces voor ons zelf volledig opgebroken. Tijdens het opbouwen ervan zijn er veel verbeterpuntjes naar boven gekomen die samen een groot verschil maken! Ook hebben we Digitale Handtekening naadloos geïntegreerd met de bestaande functionaliteiten van Documentmanagement, Flexwrapp en Easyflex. De flexibele structuur die in de software is gebouwd zorgt ervoor dat we gemakkelijk kunnen uitbreiden in de toekomst.
Het hoofddoel, een gebruiksvriendelijke en logische workflow creëren voor het ondertekenen van documenten, is goed geslaagd!
Wat waren de grootste uitdagingen die jullie overwonnen hebben tijdens de ontwikkeling?
Het schrijfbaar maken van documenten was een grote uitdaging omdat dit doorwerkt door het gehele systeem. Daarnaast was het vinden van een middenweg voor alle wensen en eisen met wat daadwerkelijk mogelijk is een uitdaging.
Welke dagelijkse werkzaamheden worden vergemakkelijkt door Digitale Handtekening?
Met Digitale Handtekening stuur je eenvoudig te ondertekenen documenten digitaal naar je flexwerkers toe. Flexwerkers zien deze documenten gelijk op het portaal van Flexwrapp, kunnen ze controleren en digitaal ondertekenen. Na het tekenen heb jij het document direct rechtsgeldig retour en zet je eenvoudig zelf ook je handtekening. Alle documenten staan direct veilig op de juiste plek in Easyflex. Hierdoor is je dossier altijd up-to-date. Je hoeft geen flexwerkers meer na te bellen om te vragen waar dat ene document blijft. Je ziet in één oogopslag waar je staat in het tekenproces.
Nu Digitale Handtekening gelanceerd is en jullie kijken terug op het project, waar zijn jullie het meest trots op?
Het team van Digitale Handtekening was opgebouwd uit teamleden van Easyflex Planning, Flexwrapp en Easyflex. Wij zijn erg trots dat we met mensen van drie verschillende ontwikkelteams op zo’n fijne en vlotte manier hebben kunnen samenwerken. De samenwerking onderling, deze verliep zonder problemen, iedereen was goed ingespeeld op elkaar. Dat we snel hebben kunnen schakelen bij veranderingen in eisen en requirements. Het resultaat wat hieruit is gekomen mag er ook zeker zijn! Het is prachtig om te zien hoe alle bedachte functionaliteiten uiteindelijk worden toegepast.