Binnenkort in Easyflex: E-facturatie!

Binnenkort in Easyflex: E-facturatie!

We zijn de afgelopen tijd hard bezig geweest aan het ontwikkelen van E-facturatie in Easyflex. Het is een veelgehoorde wens van klanten en ook wij zijn erg enthousiast over de werking ervan. Benieuwd wat het inhoudt en hoe je vooraf de instellingen goed zet? Lees dan snel verder.

Wat is het grootste voordeel?

Het grootste voordeel van E-facturatie is het gemak en de efficiëntie. Zo kunnen je relaties direct het XML-bestand inlezen in hun boekhoudprogramma en op die manier ook direct betalen. Het is niet meer nodig om de PDF te openen en de bedragen handmatig in te boeken. Het factureringsproces wordt hiermee nóg efficiënter voor beide partijen.

Hoe stel ik het in?

De E-facturatie zelf is nog niet live, maar je kunt van tevoren de instellingen goed zetten zodat, zodra het live is, je er direct mee aan de slag kunt! Dit doe je op de volgende manier:

  • In Beheer > Bedrijfsinstellingen > Algemeen zijn twee nieuwe velden bijgekomen: ‘KvK nummer’ en ‘Btw-nummer’.
  • Vul deze velden in. Deze kun je niet leeg laten en zijn verplicht voor E-facturatie.
  • Let op: indien je voornemens bent om de e-facturen te verzenden via het PEPPOL-netwerk, adviseren we je een account aan te maken bij leverancier Tradeinterop. Over een aantal weken kun je in Easyflex de gegevens van ‘ClientID’, ‘Client-secret’ en ‘Api-key’ ingeven en zo direct aan de slag gaan met E-facturatie!
Nieuwsbrief