Het gemak van selectietabellen

Het gemak van selectietabellen

Wil je extra informatie over flexwerkers en relaties vastleggen, zoals mailcriteria of de reden voor samenwerking? Dan is het gebruik van selectietabellen iets voor jou! Ontdek de voordelen en ga direct aan de slag met de selectietabellen in Easyflex.

Wat zijn selectietabellen?
Selectietabellen zijn velden in Easyflex met door jou zelf vastgelegde keuzemogelijkheden. Wanneer je een flexwerker of relatie inschrijft, wil je bepaalde gegevens van hen vastleggen. Denk bijvoorbeeld aan kenmerken van een flexwerker of relatie of het gebruik van wervingsmiddelen. Door het gebruik van selectietabellen kun je dit soort informatie vastleggen en de resultaten raadplegen.

Voorbeelden
In Easyflex kunnen selectietabellen voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Hieronder staan een aantal veel gebruikte mogelijkheden die je kunt toepassen:

• Mailcriteria bij een relatie
Per relatie kun je op het tabblad ‘Frontoffice > Relaties > Bedrijfsgegevens’ een mailcriterium ingeven. Je kunt bijvoorbeeld vastleggen waarvoor de relatie benaderd wil worden. Als je een groep relaties met een bepaald mailcriterium wilt e-mailen, dan kun je met ‘Matching’ een match maken met alle klanten die aan dit mailcriterium voldoen. Via de gemaakte match kun je dan heel easy een e-mail sturen.

• Reden voor samenwerking
Het kan belangrijk voor je zijn om te weten wat de reden van samenwerking is met een relatie. Dit leg je vast bij ‘Frontoffice > Relaties > Algemeen’.

• Reden voor het plaatsen van een aanvraag
Op het tabblad ‘Frontoffice > Relaties > Aanvragen en plaatsingen’ kun je per aanvraag de reden ingeven. Op deze manier krijg je eenvoudig inzicht in de stroom van je aanvragen.

• Flexwerker kent organisatie van…
Voor het werven van nieuwe flexwerkers is het handig om te weten waar de reeds ingeschreven flexwerkers je van kennen. Bijvoorbeeld via een advertentie in de krant, internet of mond-tot-mond reclame. Op deze manier kun je eenvoudig achterhalen welke wervingstechnieken het meest effect hebben. Op het tabblad ‘Frontoffice > Flexwerkers > Algemeen’ leg je deze keuzemogelijkheden vast.

Via ‘Matching’ krijg je vervolgens inzicht in de resultaten van de selectietabellen.

Selectietabellen inrichten en beheren
De keuzes waaruit je kunt kiezen in de Frontoffice bepaal je zelf en leg je vast in de Beheersmodule. Op het tabblad ‘Beheer > Selectietabellen’ kun je de verschillende selectietabellen eenvoudig onderhouden. Elke tabel bestaat uit twee delen. In het eerste deel kun je een onbeperkt aantal selectieteksten aanmaken. In het tweede deel kun je de belangrijkste criteria (maximaal 10) selecteren. Deze selectieteksten worden direct getoond bij het opvragen van het betreffende onderdeel bij een relatie of flexwerker. De overige selectieteksten worden pas getoond wanneer je de zoekknop activeert.

Wil je meer weten over Selectietabellen? Kijk eens in het online handboek voor de vele mogelijkheden en ga direct aan de slag!

Nieuwsbrief